Tuesday 15 August 2017

My Annoying's Manager

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

   Sekarang jam menunjukkan pukul 4.53 p.m . Keje semua dah settle. Filing dah settle, quote untuk customer dah settle, lazada dh settle (aku handle skrg ni). Jemput la shopping di Lazada. But, only 'whiteboard' je tau..! Kain baju kami tak deal dgn lazada.. hehehehehe.. Ouh one more thing i want to inform you guys make sure brg yg korang nak beli tu ada brands 'Writebest' ye.. (dh mcm promote je ni).

   Aku boring sebenarnyaa niii.. my Manager a.k.a Mr.SK Tan tah mana menghilang petang2 gini.. Selalu kalau ada kat office ni tak lain tak bukan the word 'dayah' akan bergema di telinga aku & juga office ni (serious talk).

Tapi, serious la ape yg aku ckp ni. Dia tak boleh je nampak aku, mesti nama aku yg kena panggil. Kalau aku xde 'prayer's time' mesti bergema office ni dia panggil. Haishh sabor je la with my annoying manager ni. Ade je keje nak bagi. Tapi, serious kott kalau dia takde seharian kt office terasa mcm boringg giloss. Terasa mcm ini bukan dunia kau yang sebenar (okay ayat aku over). huhuhuhu..

   Aku ingat masa awal aku masuk. Staff kata SK ni suka marah2 orang, annoying, bla..bla..bla..

Yelah kn bila dh dengar org ckp pasal 'negative' ni kau rasa2 kau gerun tak ?

Of course, aku pun gerun jugak masa tu. Tapi, itu dulu..!! manager yang aku kenal dulu tak sama macam yang orang cakap kn.

Dia bagi aku yang sekarang ni cuma annoying je.. yang terasa annoyingnyer bila nama aku 'dayah' je asyik dia panggil, pastu aku buat salah quote kemain la ayat dia kata dgn aku mcm ni  'buat macam ni tak professional you tau'.
Tetapiiiiiii... hakikatnyaaaa kalau dia buat salah, dia cuma gelak kambing pulak bila aku tegur dia. Menyampah pulak tengok.. Layankn aje lah perangai annoying dia tu.

Kadang2 terasa geram tau, kadang2 tu terasa kelakar pun ada.. hadoiiii...

Ape yang aku nampak sikap dia ni tak macam dulu la kot.. I mean, kalau dulu orang kata dia suka marah2 tu maybe dia penat dgn keje, dgn customer yg annoying, dgn nak buat quotation lagi2 bila sales went out. Serious.. aku memahami keje dia. Lagi2 pangkat besar, as a MANAGER. Sekarang ni, aku dah jadi assistant dia. Ape2 berkaitan customer nk quote barang, aku akan handle, about payment (jarang), buat surat rasmi (sakit otak nk memikir ayat). If let's say dia going out @pun sales takde kt office, aku akan handle buat quote.. Nampak mudah keje aku. Tapi, bila keje nak on time, diberi plak terus dpt bnyk, mmg kau tak menang tangan. Lagi2, dgn ragam customer lagi (kalau ada masalah). Menguji kesabaran jugak lah.. uhuhuhu..

Takpelah.. at least aku rasa ape yg orang lain rasa  before i judge org lain. hek3..

Okayyy.. aku dh takde mende nak ckp lgi dh.. Bye..



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...