Thursday 31 August 2017

Cake Indulgence Homemade Birthday My Sister

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

   Jam sekarang menunjukkan pukul 12.52 a.m . Dan aku baru lepas habis membaking cake indulgence. Tau tak cake indulgence tu cemane ?? Tau ke tak tau ni..?? Tak tau..!!! Okay xpe.. sis tunjuk gmbr kt bwh ni...


   Taraa... nampak ada terliur tak..? *_* Actually, this is my favourite cake tau. Tadi sis try buat. Tak tau nak beritau macam mana rupa dia. Tapi, agak comot jugak lh. Biasa.. sis kn baru first time buat. Tapi, banyak2 cake yg sis buat yg ni paling lama nak siap. Makan masa berjam2 tau. Start dri kol 9. Habis baking kol 12.30.

   Sis akui buat cake ni paling leceh sket. Sebab, ape ? Sebab, nak kena masak kek lagi. Pastu nak buat 2 adunan filing dia. Dark and white. Pastu nak kena buat chocolate ganachi. Toping atas kek tu. Penat la jugak.. tapi, gagah kan diri utk buat.

   Okay you alls... jam menunjukkan pukul 1.04 a.m dh ni. Sis betul2 mengantuk. -_-  zZzZ     Sis mengundur diri dulu ye. Okay bye korang.. Esok sis continue cter okay..!!

#####################################

   Alhamdulillah.. dah berkurun nak buat. Inilah jadinya. Even, you will say 'kenapa jadi cacar merba cake ni'. Look..

Cake Choc Indulgence



   Tak kisah la ape orang nak cakap. One important thing 'is aku mencuba'. Yess.. i try. Fyi, this is my first time..! Aku takde bakat pun nak baking macam ni. But, whatever it is i'm satisfied with i'm doing this. 

   Ouh.. ya, lupa plak nak cakap cake ni aku buat sempena my sister's birthday (Nurul Bariah) yang ke 26 y/o pada 29/8 hari tu. Selain tu, my brother & his wife balik. So, kiranya complete la my happy family. 

   Lagi satu, semalam my brother ada beli daging buat bakso kt kg.baru. So, kebetulan pulak mmg aku nak cuba buat resepi Bakso ni. So, hari ni terjadilah Bakso aku even rasa dia tak sama mcm yg aku makan. I don't know ape yg terkurang disitu. 

Bakso


   Korang kalau rasa dalam hati tu nak buat something resepi yang lain, pesanan aku buat korang, just do it. jadi tak jadi belakang kira. At least you try..! Daripada cakap nak buat, tapi tak buat2 tak de maknanya. "You word must have together with an action". That's will completed your mission. Tak perlu takut mencuba..! If you afraid to do something news, you will not be able to know that your skill. Dan kau hanya berada pada kedudukan yang sama.  

   Okay korang.. selamat mencuba. 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...