Tuesday 7 November 2017

KITA

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

Kita bermula dari kawan..
Dari tidak mengenali secara dekat,
Hari ke hari.. Kita kekal menjadi sahabat..

Tanggal 2014, kita terpisah,
Bukan berpisah roh & jasad,
Tetapi, terpisah kerana kita membawa hala tuju,
Kau disana dan aku disini.

Hanya berbekalkan teknologi 'fb' yang
itu satu2nya ada miliki,
Hanya disitu kita ber'chat',
Aku tidak menyangka, tanggal 10/2014
ingatan kau masih segar mengingati 
tarikh kelahiranku, 

Dengan ucapan dan kiriman doa,
Sungguh, membuat aku terharu.
Terima kasih sahabat..

Alhamdulillah, dgn pekerjaan pertama buatku,
Reward handphone yang kubeli
hasil dari gaji yang ku dapat,
Dan.. Aku mula berjinak dengan segala
yang mereka ada. 
Whatsapp, wechat..

Dari situ kita mula chat bersama,
Status yg aku ungkap, berbalas dgn comment,
Comment yang penuh dengam gurauan senda.

Orang menyangka kita 'sweet',
Seperti orang yang bercouple.
Tapi, bagi aku kita hanya sahabat.
Kerana mana mungkin, aku ada hati 
pada sahabat baik aku sendiri.
Kau yang aku kenali dari zaman college,
satu course, dan kau adalah satu2nya,
sahabat boy dari sem 1 lagi.
Mana mungkin aku boleh......!!!

Tapi, dari hari ke hari,
Minggu ke minggu,
Dan.. tahun ke tahun
Aku akur, aku akui..
Betul kata orang. "Kalau kau berkawan dengan 
kawan yang berbeza jantina dengan kau,
Suatu hari kau akan rasa satu perasaan 
aneh yang hinggap dihati kau".

Alhamdulillah, sedar tak sedar 6 tahun
perkenalan kita,
Jaga sebaik mungkin..
Kerana kita masih baru kearah itu,
Semoga 6 tahun ini bersulam dua hati menjadi satu.
Aku + Kau = Kita 1 Hati


For You  Mr.WW  (Ig Name)
Orang jauh nun disana.
😘

Sekian..

9.43 p.m





No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...