Sunday 15 October 2017

Friendhip

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..






Yupp.. Betul tu. Aku berkawan bukannya pandang ape yang kau ada. 
Asalkan kau okay dengan aku, aku okay dengan kau.

Nak kata tentang bergurau, aku ni jenis susah nak bergurau dgn orang.
Tapi..tapi.. Aku boleh bergurau masuk air dengan korang, if kawan2 aku pun
jenis masuk air. Hmm.. Memang sama2 masuk air lah jawabnya.

Ermmm.. Same goes to someone that i love. 

Orang cakap, "kau suka dia / kau kawan dia sebab dia anak orang kaya ke..?"
Hey..hey.. Sorry ok..!! Ape kes aku kawan/suka kat dia pasal harta pulak ni..!!

 Guess.. let me tell you something.

Berkawan jgn disebabkan harta. Bila kau dah suka seseorang jangan
disebabkan harta. Berkawan @ sukalah sebab "keikhlasan"..

Yess.. Ikhlas..

Dalam persahabatan, dalam perhubungan aku lebih mementingkan keikhlasan
dari segala-galanya. 

Sebab..???

Dalam perhubungan/persahabatan orang mencari kebahagiaan dari keikhlasan. 
Sedangkan,
Kebahagiaan belum tentu menjadikan kita ni ikhlas. Tapi, dengan ikhlas 
sudah tentu menjadikan kita ni bahagia..

Wassalam..           7.05 p.m

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...