Sunday 30 July 2017

Wedding's Najeha & Syarafi

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

   Hari ni 30-07-2017 ramai pulak orang yang kawen. Open facebook ramai post pasal pergi kenduri kawen kawan dia la, sedara dia la.. Tapi, hari ni wedding kawan aku sejak dari form 4 & 5 Ehsan lagi.. Mereka la, kawan aku yg aku rapat mula2 masuk kelas dulu..

   Lama rasanya kot depaorg punya relationship. Dari form 4 (2009) kot.. Dari Syarafi yang jenis suka menyakat Najeha terus melekat korang sebagai Bf/Gf sampai la sekarang. Hinggakan satu kelas, cikgu2 semua dah tau tentang korang berdua. Tetapi, hari ni termeterailah sebuah ikatan suci antara korang. Mahu 9 tahun kot hubungan korang.. Hari ni aku happy sangat tengok korang berdua dh jadi pasangan suami isteri yang sah. Aku je yg single lagi.. huhuhuhu.. It's okay, aku tak frust ke ape ke.. Aku yakin, jodoh aku ada. Cuma belum masanya lagi. Kita yg belum lagi ni pun kena prepare diri dengan ilmu rumahtangga.

   Okayy.. ni aku attach picture kami dengan pengantin untuk hari ni..


Ni gambar aku dengan ilas dan pengantin


Ni gambar ain, fatin syafirah & pengantin

   Lagi 2 orang takde.. iaitu, afifah manan & nabilah. Ada lagi gambar kami semua kat pelamin dengan pengantin. Tapi, gambar tu kat fatin. Dia pun tak bagi lagi. So, aku letak gambar yang ada je kat sini ye.. Ouhh.. ada lagi gambar kitaorang bersama. Ha, ni dia..

Ini gambar kami bersama2.. snap kat luar rumah pengantin.

   Okayy.. ni je gambar yang aku boleh masukkn dalam blog. Apepun, aku berdoa semoga Najeha & Syarafi kekal bahagia hingga ke syurga. Cuma nak pesan pada koranv berdua yang dah bergelar suami isteri ni belajar terima kekurangan & kelemahan pasangan masing2.. kalau lihat dia punya kekurangan sama2 perbaiki, sama2 menyempurnakan. Tolongg.. pesan aku jangan pernah tinggalkan pasangan anda. Jangan pernah membenci pasangan anda.. Bertolak ansur & sabar tu kena ada. Kalau pasangan kita kuat ego. Salah sorang kena mengalah.. Mengalah bukan bererti kalah. Tapi, lebih kepada untuk menyelamatkan keadaan, taknak bagi keadaan lebih ditahap kritikal.. 

   Okayy korang.. aku sayang korang kerana Allah.. Ukhwahfillah.. Aku berharap semoga perahabatan kita hingga ke akhir hayat. Doakan aku bertemu jodoh dengan orang yang dapat terima kekurangan & kelemahan aku, orang yang dapat guide aku hingga ke syurga. Aku pun mendoakan korang yang single akan bertemu jodoh dengan orang yang baik2.. k.. Assalamualaikum.. ^_^

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...