Sunday 7 July 2019

Weekend time to hang out with Family

Assalamualaikum..

Hari ni weekend 07/07/2019 (Ahad)  plan duduk rumah nak buat nasi ayam penyet. Tapi tak kesampaian sebab keluar tadi balik dah nak maghrib.

Pagi tadi aku tanya kat abang aku.

"semalam kak ifa kata nak pergi Eco Rm2 tak pergi ke?".

Tujuan aku bertanya sebab sebelum2 ni kak ifa ada sebut pasal nak pergi Eco ni. Semalam, sabtu pun ada kak ipar ajak pergi. Tapi, disebabkan aku pun nak keluar beli barang dapur sikit. So, aku tak ikutlah.
Tetiba tadi abang aku tanya.

"kau nak pergi, jom lah"

Hohoho.. dah orang pelawa, aku on je.. sebab tempat itulah "syurga shopping" bagi aku. 😂 Murah pun murah.. So, ada banyak barang yang aku beli. Tapi ini adalah antaranya.















Aku suka corak dia. Banyak lagi corak sebenarnya. Tapi aku lebih interested dengan corak ni. Sebenarnya, aku terimpikan benda ni sebenarnya. Jika one day aku ada and duduk rumah sendiri. Aku nak perkakas pinggan mangkuk aku berasas "Aluminium/Metal". Tapi bukan kaca berat tu tau.! Sebab aku tak suka beli benda seperti kaca yang berat. Fobia takut terjatuh.. Yelah, kalau pecah siapa nak ganti?

Pastu, aku suka pinggan mangkuk tu 1 set kalau boleh sama corak. Macam kat atas tu lah. Sangat cantik kan?? Tadi ada lagi mangkuk dan gelas yang sama corak. Cuma aku tak ambik je. Mak aku siap cakap lagi,

"kamu kalau nak beli perkakas pinggan mangkuk 1 set sekarang ni pun boleh. Beli dalam 10 set macam tu buat simpan dulu. kalau dah duduk rumah sendiri nanti senang. Barang dah siap ada."

Kan..??  nanti nak borong pinggan mangkuk yang murah2 boleh je pergi Eco shop Rm2.10 kat mana2 branch yang ada jual eh..

Sekian

08/07/19 - 12.30 am

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...