Monday 4 September 2017

Holiday at Pantai Bagan Lalang

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..


   Alhamdulillah.. cuti hari ni, dapat berholiday dengan mak, abah & abang aku. Memang happening hari ni & seronok..

   Bergerak dari rumah pukul 10, then hantar kakak aku jap di Putrajaya. Then, baru teruskan perjalanan di Pantai Bagan Lalang.

   Ape yang best kat situ..??

   Hmmmm... ape yg best ye ? Entahlah.. bagi aku yang best bila tengok anak ketam berlari berkeliaran dalam berkumpulan kott.. Sebab, first time aku jejak di pantai ni, and tengok anak2 ketam yang separuh dewasa berlari berkeliaran macam tu. Satu perasaan yang i can say that, "wow".

   Bukan aku tak pernah tengok ketam sebanyak tu. Tapi, besar ketam tu tak sama macam kat Port Dickson (PD) yang aku bercuti dulu. Semuanya kecik2.. haha..





Hebat & cukup cantik ciptaan Allah..
sebelah kiri & kanan pantai..
kat tengah ni air laut.. SubhanAllah (Maha Suci Allah)


ketam ni dah macam anak dara,
aku datang je dia malu2 menyorok.
ingat aku nak tackle dia kot.. pleaseee.. T_T


Kawasan laut.. tapi, ni air laut tengah surut.


   Tempat mana yang aku suka pergi..??

   Hmmmm... aku suka pergi tempat yang tenang. Macam laut. Aku impikan aku duduk dipantai pada waktu malam, mendengar deruan ombak.. Melihat keindahan bintang & bulan di langit. Ya Allah.. sungguh mendamaikan. 

   Aku rindu pada percutian kami sefamily pada hujung tahun lepas di 'Chorus Paradise Resort' selama 3 hari 2 malam.. Dimana kat beranda aku duduk melihat matahari yang terbit & terbenam. Pada malamnya pula mendengar deruan ombak yang memukul sambil melihat Air-asia terbang diudara. Damainya.. Aku rindu... ='(

  
Cantikkan.. suasana matahari terbenam.

   Mungkinkah sejarah semalam dapat diulangi semula..?? 

   Tempat mana lagi yang aku suka..?

   Tempat kedua yang aku suka pergi & aku teringin pergi is kat bendang.. Selalunya belah utara, banyak padi2 keliling kiri kanan jalan.. Seronoknya..

   Aku bayangkan yang aku duduk dirumah sebelah bendang. Bila petang bermain layang2 dengan tiupan angin yang sungguh mendamaikan.. Lagi2 pergi kat laluan air kt bendang tu sambil tangkap ikan belut, sepat.. Ya Allah... bestttnyerrr.. Aku teringin sangat nak rasa suasana sebegitu.
Korang boleh rasa tak apa aku rasa..?? Damaikan..?? Terasa bahagia sangat. Jiwa tenang je rasa. ^_^

   Aku pernah impikan nak dapat jodoh orang yang duduk perumahan dikawasan bendang. Bila free boleh ajak dia tangkap ikan kt bendang. Cari belut kat lumpur tu ke.? hahhahaha... tak salahkan aku berangan2.. angan2 je pun. Apapun, Jodohkan rahsia Allah. 

Cantikkkk.... ^_<

   
   Tempat apa yang aku tak suka pergi..??

   Selalunya tempat2 yang ramai orang. Sebab, aku cepat pening bila berada dalam keadaan yang ramai orang. orang yang kenal aku tau lah aku macam mana..! 

   Bila dalam persekitaran macam ni, boleh buat aku nak pengsan adalah. Masalahnya, kalau aku pengsan sape nak angkat..? Kau ingat ini drama ke, ada putera nak angkat2 kau. Pleaseeee laaa...!! 
Hahahhahaha... dah aku malas nak merepek pasal ni.. Solat isyak dulu nah.. k.. Assalamualaikum..

Sekian.. =)
   

   

   
   
   

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...