Saturday 9 September 2017

Dua Benda Dalam Satu Hari

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

   Alhamdulillah.. hari ni aku happy sangat2.. guess what..? Petang tadi kak sophie (officemate), dia belikan aku handphone yang dah lama aku suruh dia tolong belikan.

   Actually, aku minta dia belikan Oppo. Coz, you know that Oppo kan smartphone yang untuk selfie. So, i guess dia punya camera okay la kot.. Entahlah.. orang kata macam tu. Tapi, disebabkan Oppo yang dijual melebihi duit yang aku beri kat kak sophie. So, aku accept je dia belikan Vivo..

   Whateverlah... aku bukan jenis cerewet sangat dalam memilih brand ni. And tak memilih sangat pun pada brand2 ni. Asal okay bagi aku, aku on je. That's it.. Tapi, camera tu yang nak tgk jugak.

   Kenapa beli banyak handphone..??

   Hurmm.. demi kerja terpaksa lah beli. Keluar duit untuk sendiri pakai. Beli untuk 'keperluan' tau. Kalau beli kerana 'kehendak' sampai sekarang aku tak beli2 lagi.. haha.. tak caya..! guess what aku plan nk beli handphone pun dari tahun lepas lagi. Sampai sekarang tak beli2.. hari ni baru beli. Terpaksa punya hal. Malas dah nak pinjam orang punya. Jangan korang fikir bukan2 pulak ingat aku ada lelaki lain guna 2 handphone ni pulak. Sekeh kepala kang.. (garang tak kak dayah). huhuhuh...

   Taraaaa.... ini lah Vivo nya yang kak sophie tolog belikan.. Siap dapat dengan botol air uolls.. haha






Beli handphone dapat free
botol air.. first time aku dapat
benda free mcm ni beli h/p. haha


   Opsss.. lupa pulak. Hari ni convocation my bestfriend, Safwan Malik.. Happy pulak tengok orang convo ni. Jadilah aku dapat convo untuk diploma dulu. Itupun dah happy + bangga. Hehehe..

   To Safwan.. Tahniah dari aku. Finally, you did it.. Semoga kejayaan hari ini memberi masa depan yang cerah untuk kau. Ingat, dimana kita berada, setinggi mana pun pelajaran kita, sehebat mana pun kita pada hari ini. Jangan lupa kepada siapa Pemberi nikmat itu semua, jangan lupa pada ibu ayah yang bersusah payah, berhempas pulas mencari duit memberi kita pelajaran, dan ini satu2nya untuk kita semua, 'jangan mudah lupa diri'. Mungkin ye kerana kita disini adalah kerana doa ibu bapa kita, doa orang sekeliling kita. Dan jangan lupa sewaktu kita susah dahulu. Supaya bila kita diatas, kita tak mudah lupa diri. Muhasabah..

   Sekian.. =)
 

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...