Saturday 26 January 2019

Story 2019 / Nasi Kak Wook dan Black Forest Cake



Assalamualaikum..

Before i story or say something, i want to wish Happy New Year to all of you. Selamat Tahun Baru 2019. Wuuuuuu i dah besau dah. Dah makin berseri2 pada usia ____ teeeeeettttttt .. haha. 😂 

Okay, dah masuk Chinese New Year aku baru nak update blog. hahaha.. 😅


Pagi tadi after solat subuh, mengantuk gila sampaikan pukul 10 am aku jaga. Then tido balik. 10.30 am baru lah bangun.. Ntahlah, mengantuk gila padahal malam tadi tidur awal kot kol 10 pm. 😅 Nampak tak aku penat gila.!! hehehe

So,  jaga tdi terus gi dapur buka peti ais fikir nak masak apa lunch ni. Mak aku kat luar tengah sapu sampah. Hmm terfikir nak masak Nasi Kak Wook pulak. Pastu, keluar ayam dari freezer nk bagi lembutkan isi dulu. Untuk abah aku, aku buatkan ikan merah masak sup. 

Settle siap berperang semua.  Dalam kul 1 pm barulah tamat semuanya. So inilah hasil Nasi Kak Wook untuk family aku makan. 

Tadaaaaa.. !!

 Kuah kari pekat


 Ayam goreng daun kari

Sambal Belacan


Okay.. ketiga2 ni lah combination Nasi Kak Wook.. Terliur takk..??

Pastu, petang pulak aku try buat the one kek yang dari tahun lepas aku nak try buat tapi tak berbuat2 atas sebab bahan tak mencukupi.

 Kek Black Forest


Seee!! menggugat iman tak bila tengok? Bahan ni dlm 2 weeks ago aku dah beli. Lagi2 strawberry 🍓 tu. Mana boleh simpan lama2. Nanti dia rosak and busuk. That's why aku buat kek.

Ouh yee, strawberry ni kalau korang nak tau. Aku buat bukan sekadar hiasan je tau. Dekat lapisan setiap kek tu aku letak jam strawberry yang aku buat sendiri. (hasil tunjuk ajarku sifu by Emak aku).

So, jam ni manis2 masam gitu. Tapi, sangat kena dengan taste aku. Dan aku sangat berpuas hati dengan hasil kerja aku hari ni. Even tak setanding kek diluar sana. Tapi, aku mampu buat! Hasilnya gitu lah..
Syukur Alhamdulillah..

So,  next kek tengah mencari dan meninjau resepi yang mudah and marvelous untuk buat. Walaupun makan waktu gak lah. Btw,  tunggu one day aku update lagi ok. bye..


Saturday (26/01/19)
9:38 PM

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Bercucuk Tanam

 Bismillahirrahmanirrahim.. Hari ni aku terajin nak update blog. HUHU.. So, aku nak share hobi baru aku bercucuk tanam dan bagaimana aku bol...